Ορειβατική στα Βαρδούσια, 04-06/01/2014

Από Wikitriti
Πήδηση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΗ ΣΤΑ ΒΑΡΔΟΥΣΙΑ, 4-6/1/2014

Συγκεντρωθήκαμε στη Λέσχη μας, χαράματα (05:00) της 04.01.2014. Μετά από μια στάση στην Κηφισιά, για να συμπληρώσουμε τους 47 (!) αρχικά συμμετέχοντες, κινήσαμε με προορισμό το χωριό Αθανάσιος Διάκος (Άνω Μουσουνίτσα). Περί τις 11:00 ξεκινήσαμε από το χωριό για το καταφύγιο "Αθανάσιος Τζάρτζανος"(του ΕΟΣ, στο Πιτιμάλικο, στα 1.920 μ.). Ο καιρός ήταν καλός (ηλιοφάνεια) και πολύ σύντομα πολλοί από εμάς αναγκαστήκαμε να βγάλουμε τυχόν ισοθερμικά κ.λπ. και να μείνουμε ακόμη και με κοντομάνικα μπλουζάκια. Η πορεία ήταν αρχικά αρκετά ανηφορική. Το ηθικό όμως δεν κλονίστηκε: με αρκετές μικρές στάσεις (αναγκαίες λόγω του μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων), προχωρήσαμε ακάθεκτοι για το καταφύγιο, όπου φθάσαμε μετά από τετραμισάωρη (γι’ άλλους, πιο γρήγορους, τριαμισάωρη) πορεία. Το καταφύγιο μας περίμενε με αναμμένες σόμπες και τζάκι, καθώς και πληθώρα παραδοσιακών μουσικών ακουσμάτων (κλαρίνα/ δημοτικά non-stop όλες τις μέρες). Αφού τακτοποιηθήκαμε, έφτασε η ώρα του φαγητού: μακαρόνια με κιμά, απόλυτα πετυχημένα. Πρέπει στο σημείο αυτό να γίνει ιδιαίτερη μνεία στην άριστη περιποίηση του καταφυγιάρχη και του βοηθού του (τόσο ως προς τις –ανέλπιστες– γαστρονομικές τους ικανότητες, όσο και ως προς την ευγενική και πάντα εξυπηρετική συμπεριφορά τους). Το απογευματόβραδο συνέχισε γι’ άλλους με βαθυστόχαστες συζητήσεις δίπλα στο τζάκι και γι’ άλλους με ασκήσεις στην τράπουλα.

Το επόμενο πρωινό, 05.01.2014, περί ώρα 08:30 ξυπνήσαμε και κάπου τότε αφίχθησαν στο καταφύγιο και οι Δημήτρης Τσέγκας - Διονύσης Καρβέλης. Έτσι φτάσαμε αισίως τον αριθμό των 49 συμμετεχόντων στην Ορειβατική! Στη συνέχεια, κατά τις 10:00, σαράντα γενναίες/-οι κινήσαμε για την κορυφή Μετερίζια (2.058 μ.). Ο καιρός (αντίξοες καιρικές συνθήκες, χαμηλή ορατότητα - ομίχλη, πάγος σε διάφορα σημεία) δεν ευνοούσε να πατηθεί εφέτος από Τριτομαδίτες η κορυφή Κόρακας (2.497 μ.). Η πορεία –της οποίας ηγήθηκε ο Δ. Τσέγκας (Α/Σ)– διήρκησε περί τις 2½ ώρες, με διάφορες μικρές στάσεις. Στην κορυφή έλαβε χώρα η φωτογράφηση της Ομάδας Κορυφής (ΟΚ) από διάφορους έμπειρους φωτογράφους και αποφασίσαμε, αμέσως μετά, να επιστρέψουμε. Το μεσημεριανό γεύμα περιελάμβανε σπετσοφάι, φασολάδα, σαλάτα και φέτα (και έτσι ικανοποίησε πλήρως και τους χορτοφάγους της Ορειβατικής). Η κόπωση της ημέρας δεν μας εμπόδισε να συνεχίσουμε το απόγευμα και προ του επομένου λουκουλείου γεύματος (:ρύζι με κρέας κ.λπ.) με αθλοπαιδιές (μακριά γαϊδούρα, με τέσσερις συναγωνιζόμενες ομάδες των 10 ατόμων). Εντύπωση προκάλεσε η αυτοσχέδια κατασκευή - εφεύρεση του Κων/νου Παπαδημητρίου για την μέτρηση συγκέντρωσης-πυκνότητας αλκοόλ και λοιπών οργανικών αερίων, την οποία δοκίμασαν πολλοί. Μ' αυτά και μ' αυτά, το βραδάκι κύλησε ήσυχα και μέχρι την πλήρη συσκότιση.

Το πρωί της 06.01.2014 ξυπνήσαμε περί τις 08:00. Ο καιρός ήταν διαφορετικός από τις προηγούμενες ημέρες: προχθές ηλιοφάνεια, χθες ομίχλη και σήμερα πλέον χιόνι. Αφού φορέσαμε τα ζεστά μας και συγκροτήσαμε ομάδα με «τρελλή» ποικιλία συνδυασμού χρωμάτων (λόγω των φωσφοριζέ αντιανεμικών και του μεγάλου αριθμού μας), με ταχύτατες-συνοπτικές διαδικασίες αφήσαμε το καταφύγιο. Στηθήκαμε για την παραδοσιακή φωτογραφία και πήραμε το μονοπάτι και τον δρόμο, εναλλάξ. Η κατάβαση ήταν χαλαρή και διασκεδαστική, μέσα στο χιόνι που έπεφτε. Μετά από τρίωρη κατάβαση (και κωλοσκί, για κάποιες/ους), περί τις 13:00 φτάσαμε στο χωριό και λίγο αργότερα πήγαμε σε ταβέρνα για την παραδοσιακή φασολάδα. Κάποιοι δοκίμασαν και φημισμένα τοπικά προϊόντα (πρόβειο παγωτό ριζόγαλο κ.λπ.) από το παρακείμενο κατάστημα του Ραβάνη. Στις 15:00 περίπου ξεκίνησε η επιστροφή μας με το πούλμαν για Κηφισιά/Αθήνα, με πολλή βαβούρα αλλά και υψηλό τριτομαδίτικο πνεύμα.

Ν.Α.

• Ηλίας Παρθένιος
  • Εύα Πατραμάνη

ΠΑΛΑΙΟΙ

ΕΞΩΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ (ΦΙΛΗ 3ΗΣ [κ.λπ.])