Πάρνηθα Φλαμπούρι

Από Wikitriti
Αναθεώρηση ως προς 21:18, 17 Οκτωβρίου 2019 από τον Stefos (Συζήτηση | συνεισφορές)
(διαφορά) ← Παλαιότερη αναθεώρηση | Τελευταία αναθεώρηση (διαφορά) | Νεότερη αναθεώρηση → (διαφορά)
Πήδηση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ : Από τον κόμβο Κηφισιάς (Μερσεντές) κατεβαίνεις στην ρεματιά, διασχίζεις την Τατοϊου (από Μεταμόρφωση πάει Τατόϊ),συνεχίζεις στην Δεκελείας και στο επόμενο φανάρι πάς δεξιά, Λεωφόρο Καραμανλή. ΄Ισια επάνω, νομίζω στα 7 χιλιόμετρα είναι το τελεφερίκ. Μέχρι εδώ το λιγώτερο 15 λεπτά.

Εναλλακτικά, από κόμβο Μεταμόρφωσης πάς ίσια επάνω Τατοϊου, μετά Λεωφόρο Καραμανλή. Από τελεφερίκ έως καταφύγιο Φλαμπούρι άλλη μισή ώρα (αν δεν έχει κίνηση). Από τελεφερίκ αρχίζεις τις κορδέλες, σε 13 χιλιόμετρα προσπερνάς την διασταύρωση γιά Μον Παρνές, σε άλλα 5 χιλιόμετρα είναι ο χωματόδρομος γιά το Φλαμπούρι. (΄Ενα άλλο καταφύγιο στα μισά είναι το καταφύγιο Μπάφι, δεν πάς από κεί).

ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ : Διαδρομή 2 (Τελεφερίκ, Μον Παρνές, Αγ. Τριάδα, Εκτροφείο Θηραμάτων, Σκίπιζα, Μόλα, Φλαμπούρι, Θρακομακεδόνες) Η δεύτερη διαδρομή θα μας δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουμε το ’’πίσω μέρος’’ της Πάρνηθας. Η διαδρομή μας θα ξεκινήσει από το Parking του τελεφερίκ (βλέπε Διαδρομή 1). Θα πάρουμε λοιπόν το τελεφερίκ το οποίο μετά από 7' θα μας ανεβάσει στον προθάλαμο του Cazino. Εμείς θα κατέβουμε τα σκαλιά και θα βγούμε στο Parking του ξενοδοχείου, γιατί εάν ανέβουμε τα σκαλιά θα βγούμε στις ρουλέτες !!! Ακολουθούμε το δρόμο ο οποίος μετά από λίγο μας φέρνει έξω από τις εγκαταστάσεις του Mont Parnes.

Συνεχίζουμε για 15' περίπου και φτάνουμε στη διασταύρωση η οποία δεξιά πηγαίνει προς το Μπάφι και τη Μόλα και αριστερά προς της Αγ. Τριάδα διαδρομή που θα ακολουθήσουμε και εμείς. Φτάνοντας στην Αγ. Τριάδα μπορούμε να γεμίσουμε τα παγούρια μας και να συνεχίσουμε το δρόμο μας. Παίρνουμε το δεξί παρακλάδι του γιατί το άλλο θα μας πάει προς τις εγκαταστάσεις του ΣΕΓΑΣ. Ανηφορίζουμε μία μικρή πλαγιά, κατεβαίνοντας το δρόμο θα συναντήσουμε αριστερά μας τον περιφραγμένο χώρο του εκτροφείου θηραμάτων.

Το μονοπάτι ξεκινά αμέσως δεξιά στο ύψος της πινακίδας που υπάρχει εκεί. Στην αρχή κινείται μέσα σε ένα ρηχό ρέμα αλλά μετά από λίγο αρχίζει να ανηφορίζει ομαλά μέσα στο πανέμορφο δάσος των ελάτων. Μετά από 1- 1 20' ένα τελευταίο ανέβασμα θα μας φέρει στο όμορφο πλάτωμα της Σκίπιζας όπου και η ομώνυμη πηγή. Ανασυγκρότηση και από εδώ έχετε τρείς προοπτικές μιας και τόσα είναι τα μονοπάτια που ανοίγονται μπροστά σας. Εκείνο που ξεκινά δεξιά από την πηγή οδηγεί μετά από μισή ώρα στην άσφαλτο της οποίας το αριστερό παρακλάδι θα μας οδηγήσει στο καταφύγιο Μπάφι. Από εδώ μπορείτε να κατεβείτε την Χούνη (βλέπε Διαδρομή 1) μέχρι τους Θρακομακεδόνες σε 2 ώρες. Το ‘’πίσω’’ μονοπάτι, αντίθετα δηλαδή από την πηγή μας βγάζει σε 20’ στην πηγή Πλατάνα και από εκεί αμέσως στον περιφερειακό της Πάρνηθας. Το δεξί παρακλάδι οδηγεί μετά από 1 ώρα στην Μόλα. Το μονοπάτι που ξεκινά στα αριστερά της πηγής είναι ο δικός μας προορισμός. Είναι πολύ καλά σημαδεμένο και ελίσσεται χωρίς δυσκολίες στις Βόρειες-Βορειοανατολικές πλαγιές της Πάρνηθας. Είναι ένα από τα ομορφότερα του βουνού και αξίζει να το περπατήσετε. Μετά από 40’-50' από την Σκίπιζα το μονοπάτι συναντιέται με εκείνο που κατεβαίνει από το Ορνιο (βλέπε Διαδρομή 1) και μαζί πλέον κατεβαίνουν το ρέμα που μετά από άλλα 45' θα μας φέρει στην Μόλα. Επόμενος προορισμός μας το καταφύγιο Φλαμπούρι. Παίρνουμε το δεξί παρακλάδι του δρόμου και 20’- 30’ λεπτά πιο πάνω συναντάμε πινακίδα που μας πληροφορεί ότι ο χωματόδρομος που βλέπουμε αριστερά οδηγεί στο Μεσσιανό νερό και στην Κορομηλιά. Εμείς τον ακολουθούμε και μετά από λίγο στα δεξιά μας συναντάμε το μονοπάτι για την Κορομηλιά όπου υπάρχει και η ομώνυμη πηγή. Ακολουθώντας το μονοπάτι φτάνουμε σε 15’ στο καταφύγιο του Φλαμπουριού. Από εδώ ξεκινά το μονοπάτι για Θρακομακεδόνες. Μετά από ένα σχετικά βαρετό κατέβασμα μέσα στο ρέμα του Φλαμπουριού φτάνουμε σε 2 περίπου ώρες στους Θρακομακεδόνες και στο τέρμα των λεοφορείων που θα μας φέρουν και πάλι στο κλεινόν άστυ. Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες διαδρομές που τα έχει όλα. Χρειάζεται αρκετό χρόνο για να πραγματοποιηθεί αλλά δεν είναι ανάγκη να την κάνετε ούτε όλη μαζί ούτε σε μία ημέρα. Μία λύση είναι να κοιμηθείτε στο Φλαμπούρι και να κατεβείτε την επομένη.