Ορειβατική στην Γκιώνα, 26-28/12/2014

Από Wikitriti
Αναθεώρηση ως προς 02:56, 7 Ιανουαρίου 2015 από τον 46.190.92.192 (Συζήτηση)
(διαφορά) ← Παλαιότερη αναθεώρηση | Τελευταία αναθεώρηση (διαφορά) | Νεότερη αναθεώρηση → (διαφορά)
Πήδηση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

Πρόγραμμα

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου

• 4.00π.μ Αναχώρηση από την Λέσχη
  • 7.00π.μ. Άφιξη στο χωριό Παύλιανη
  • 8.30π.μ. Πορεία για καταφύγιο Γκιώνας
  • 3.00μ.μ. Άφιξη στο καταφύγιο

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου

Κοντινή πορεία για ομάδα και κοινότητα

Κατάκτηση κορυφής Γκιώνας(2510μ) από βαθμοφόρο και παλαιό

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου

• 7.50π.μ. Αναχώρηση από καταφύγιο
  • 12.30μ.μ. Αναχώρηση με το πούλμαν για το χωριό Παύλιανη
  • 12.50μ.μ. Φαγητό σε ταβέρνα στο χωριό Παύλιανη
  • 2.20μ.μ. Αναχώρηση από το χωριό Παύλιανη
  • 18.15μ.μ. Άφιξη στη Λέσχη

Ημερολόγιο

Εφέτος η 3η Ο.Α.Ν. πραγματοποίησε την ορειβατική της στην Γκιώνα.

Ξεκινήσαμε από την Λέσχη, και επιβιβαστήκαμε στο πούλμαν στην Λ.Αλεξάνδρας, όπου εκεί μας βρήκανε ο Δημήτρης και η Χρυσάνθη, μέλη του ΠΟΑ (Πεζοπορικός Όμιλος Αθηνών), για να έρθουν μαζί μας σαν οδηγοί, και να ανοίξουν το καταφύγιο. Η Διαδρομή ήσυχη, και στην στάση που κάναμε στην Εθνική διαπιστώσαμε ότι ήταν κλειστό το εστιατόριο, και συνεχίσαμε αμέσως το δρόμο μας. Φτάσαμε στην Παύλιανη κατά τις 7:00πμ, κανονίσαμε φαγητό στο εστιατόριο που βρήκαμε ανοιχτό, και συνεχίσαμε, περάσαμε την Καλοσκοπή, και λίγο αργότερα το πούλμαν μας άφησε στον χωματόδρομο. Αφού ετοιμαστήκαμε ξεκινήσαμε την πορεία στις 7:50πμ. Ο καιρός ευχάριστος, λίγη συννεφιά, δροσιά όση χρειαζόταν. Μπήκαμε στο μονοπάτι, και κάπου εκεί, συζητώντας την διαδρομή με τον Δημήτρη, μας είπε ότι δεν είχε ιδέα ότι θα ήτανε ο οδηγός για το καταφύγιο, και τον είχανε ενημερώσει ότι εμείς ξέραμε το βουνό και τις διαδρομές. Μάλιστα ήμασταν τυχεροί, καθώς σκεφτόντουσαν απλά να μας δίνανε το κλειδί και να μην ερχόντουσαν μαζί μας! Ακολουθήσαμε το μονοπάτι που μας πρότειναν και ξέρανε, που αν και πιο δύσκολο και μακρύ, ήτανε καλά σημαδεμένο και το ξέρανε. Το τελευταίο του κομμάτι αποδείχτηκε δύσκολο καθώς είχε μία γερή ανάβαση μέχρι το διάσελο, και μετά μία ακόμα δυσκολότερη και απότομη κατάβαση.

Στις 3:00μμ οι πρώτοι φτάσανε στο καταφύγιο. Δίχωρο με καθιστικό και ένα δωμάτιο ψιλό με 2 πατώματα κρεβάτια (+ισόγειο). Μπήκαμε, ανοίξαμε τα παντζούρια, ανάψαμε τις σόμπες με τέχνη που θαυμάσανε οι οδηγοί μας, αφού τις θυμόντουσαν να καπνίζουν, κάτι που δεν συνέβη! Τα ξύλα είχανε πολύ υγρασία και η διαδικασία του ανάματος πήρε μία ώρα. Ανάψαμε και την λάμπα γκαζιού (όχι Αλεξία, ΔΕΝ έχει ρεύμα το καταφύγιο!). Φάγαμε ο καθένας το κολατσιό του, ακολούθησε η κλασσική λούφα-στρεςς-ύπνος, η ομάδα μαγείρεψε μακαρόνια με σάλτσα ντομάτα και τριμμένο τυρί, όπου φάγαμε και συνεχίσαμε. Κατά τις 11:30μμ κοιμηθήκαν και οι τελευταίοι.

Το Σάββατο, κατά τις 8:30-9:00πμ σηκωθήκαμε και αξιολογήσαμε τις καιρικές συνθήκες και τις επιλογές για πορεία. Συζητώντας με τον Δημήτρη(Οδηγό) μας είπε ότι το πιθανότερο να χρειαστούμε Κραμπόν και Πιολέ για την κορυφή, εξοπλισμό που μόνο 3 διέθεταν, οπότε κατά τις 9:50πμ οι εξής δύο ξεκίνησαν για κορυφή της Γκιώνας: Διονύσης και Κων/νος. Οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους ξεκινήσανε σύντομη πορεία προς αναζήτηση σήματος κινητής τηλεφωνίας.

Η κορυφή ήταν απαιτητική, με το δυσκολότερο κομμάτι την κόντρα μέχρι το διάσελο που είχαμε κατέβει την προηγούμενη ημέρα. Πάγο συναντήσαμε για 3-4 μέτρα, όπου και σκάψαμε σκαλοπάτια με το πιολέ. Κατά τη 1:30μμ πατήσαμε την κορυφή. Μετά τη "φωτογραφία κορυφής μετά θυρεού", και σύντομου κολατσιού με σάντουιτς μπριζόλα, ξεκινήσαμε την κατάβαση κατά τις 2:00μμ. Έπαιξε κωλοσκί από την κορυφή μέχρι το διάσελο. Στο διάσελο είδαμε δύο αγριο-αίγες. Κατεβήκαμε και κατά τις 4:15μμ επιστρέψαμε στο καταφύγιο. Λίγο πριν το καταφύγιο συναντήσαμε τους παλαιούς Βασίλης Σπηλιωτόπουλος, Θωδορής Κωνσταντίνου, Γιάννης Σπηλιωτόπουλος όπου είχανε έρθει για σύντομη επίσκεψη.

Ο Δημήτρης και η Χρυσάνθη, οι οδηγοί μας, επέστρεψαν αργότερα, έχοντας εξερευνήσει το μεγαλύτερο μέρος από το εναλλακτικό μονοπάτι που φαινόταν στο χάρτη, και που κατέληγε εκεί όπου ξεκινήσαμε, γλιτώνοντας μας περιττή ανάβαση περίπου 250 μέτρων. Το βρήκανε βατό και ασφαλές.

Το απόγευμα του Σαββάτου συνεχίστηκε με το ίδιο με της πρώτης ημέρας πρόγραμμα, μόνο που το φαγητό που μαγειρεύτηκε ήταν φακές. Όταν "η φωτιά πια την λάμψη έχει χάσει" μείναν λίγοι ανοιχνευτές-βαθμοφόροι-παλαιός, λέγοντας "ιστορίες για κυνήγι", μετρώντας το πνεύμα με ηλεκτρονικά μέσα.

Την Κυριακή σηκωθήκαμε στις 6:00πμ για να ετοιμάσουμε πράματα και το καταφύγιο, έχοντας σαν πρόγραμμα 8:00πμ να ξεκινάμε. Χάρη στην τριτομαδίτικη οργάνωση, μαζέψαμε κουβέρτες-στρώματα, φάγαμε πρωινό, ετοιμαστήκαμε και βγάλαμε έξω τα σακίδια, σκουπίσαμε και τακτοποιήσαμε το καταφύγιο, βγάλαμε τις κλασσικές φωτογραφίες, και στις 7:50πμ αναχωρήσαμε από το καταφύγιο. Ακολουθήσαμε την δεύτερη διαδρομή τελικά, όπου μας γλύτωσε να ανέβουμε 250 μέτρα υψομετρική διαφορά και απότομη κλήση σε σχέση με τη διαδρομή που κάναμε ερχόμενοι. Η πορεία πήγε πολύ καλά, με αέρα πρίμα, φανταστικά τοπία με χιόνια παγωμένα, καταρράκτες χιονιού, γαλανούς ορίζοντες. Τηλεφωνήσαμε στο πούλμαν για να του πούμε ότι θα φτάναμε μισή ώρα νωρίτερα. Εκεί συναντήσαμε τον παλαιό Παρασκευαϊδη.

Μετά από σύντομη διαφωνία με τον οδηγό του πούλμαν, καθώς δεν τον είχανε ενημερώσει ότι θα μας πήγαινε να φάμε σε ταβέρνα πριν γυρίσουμε πίσω, πήγαμε και κάτσαμε στην Παύλιανη, στο εστιατόριο που κανονίσαμε την πρώτη ημέρα, όπου παραδόξως δεν φάγαμε φασολάδα, αλλά κοκκινιστό με ρίζι ή πατάτες, λουκάνικο χωριάτικο και σαλάτα. Στις 5:50μμ Φτάσαμε Κηφισιά, και στις 6:15μμ φτάσαμε στη λέσχη.

..Κων/νος

Συμμετέχοντες

Είμασταν 17 συμμετέχοντες. Παρακαλώ ας συμπληρώσει/ διορθώσει κάποιος την παρακάτω λίστα.

Κοινότητα

Ομάδα

Αγέλη

Παλαιοί

Το * σημαίνει : "πάτησε κορυφή Γκιώνας".