Ορειβατική στα Βαρδούσια, 26-28/12/2019

Από Wikitriti
Πήδηση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
Φωτογραφία Καταφυγίου

Ημερολόγιο

Ημερολόγιο καταφυγίου

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου

Φέτος, μετά από ώριμη σκέψη μακροχρόνιες συζητήσεις και έρευνα, η κοινότητα έλαβε την απόφαση να πάμε στα Βαρδούσια ορειβατική. Εμπιστευόμενοι το κλασικό πούλμαν, το οποίο άργησε 10 λεπτά, ξεκινήσαμε στις 5:40 το ξημέρωμα της Πέμπτης από την Λέσχη (Λ. Αλεξάνδρας). Στον "Τροχονόμο" στην Κηφισιά επιβιβάστηκαν και οι υπόλοιποι.

Μετά από διαδρομή 2 ωρών, πραγματοποιήσαμε την κλασική στάση σε αναψυκτήριο καφέ της Εθνικής οδού, το οποίο παραδόξως ήταν "άκαπνο" εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς όπως μας πληροφόρησε ο ιδιοκτήτης δεν άρεσε σε Αμερικανούς τουρίστες να μυρίζει ο χώρος τσιγαρίλα!

Μετά από διαδρομή 2 ακόμα ωρών φτάσαμε στο χωριό Αθανάσιο Διάκο. Ετοιμαστήκαμε για την πορεία, η ΑναΜαρίνα κανόνισε σε ταβέρνα τα της φασολάδας, ο Κωνσταντίνος πήρε πρόβειο παγωτό στου Ραβάνη και στις 11:00πμ ξεκινήσαμε την πορεία. Ο καιρός λιακαδερός και δροσερός. Την πρώτη ώρα η ανάβαση ήταν αρκετά απότομη. Ανεβαίνοντας ακόμα μία ώρα αρχίσαμε να συναντάμε παγωμένα χιόνια, τα οποία ήταν αρκετά γλιστερά, παρόλο που το έδαφος δεν ήταν εντελώς καλυμμένο με αυτά. Βγήκαμε στον δρόμο, και μετά την τηλεφωνική προτροπή του καταφυγιά συνεχίσαμε από τον δρόμο που ήταν πολύ παγωμένος αντί να πάμε από το μονοπάτι που ίσως να ήτανε εκτός από χιονισμένο και παγωμένο. Σε όλη την διαδρομή υπήρχε εποικοδομητική συζήτηση και ακρόαση από φορητό ηχείο μέχρι τραγούδι -όποτε το επέτρεπε η κλίση της πορείας- ρεπερτορίου από ρεμπέτικα μέχρι κλασική μουσική.

Κατά τις 2:30μμ οι πρώτοι φτάσανε στο καταφύγιο. Καθώς αυτό ήταν κλειστό -ο Καταφυγιάς είχε φτάσει μόλις 2 ώρες νωρίτερα-, ήταν παγωμένο. Το τζάκι ωστόσο αναμμένο και η μουσική υπόκρουση σταθερά δημοτικά και κλαρίνα. Αναμμένη και η σόμπα πετρελαίου στον επάνω κοιτώνα. Ερχόμενοι και οι υπόλοιποι, τακτοποιηθήκαμε στον επάνω κοιτώνα, λίγοι ξαπλώσαν, κάποιοι πρόσκοποι ξεκίνησαν αθλοπαιδίες και ελληνορωμαϊκή, και οι περισσότεροι πάλευαν για μία θέση μπροστά στο τζάκι ή δίπλα στην σόμπα. Όποτε άνοιγε η σόμπα για να μπουν ξύλα, κάπνιζε σε όλο το καταφύγιο. Κατά τις 8 το απόγευμα κάτσαμε για δείπνο το οποίο είχε πρώτο πιάτο μανιταρόσουπα με λαχανικά και δεύτερο πιάτο μακαρόνια με κιμά, συνοδευόμενα από ψωμί και σαλάτα λάχανο / καρότο. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην μαγειρική τέχνη του Καταφυγιά που ήταν ακόμα καλύτερη από την προηγούμενη ορειβατική στα Βαρδούσια! Υπήρχε η δυνατότητα παραγγελίας φέτας και οίνου για τους Παλαιούς. Δοκιμάσαμε επίσης τα αποξηραμένα βολβώδη λαχανικά - βελτιωτικά γεύσης που έδωσαν άλλη σπιρτάδα στην ορειβατική.

Το βράδυ κατά τις 9:15μμ ο Κωνσταντίνος μαζί με τον Άγγελο και τον Πάνο (τα ξαδέρφια) πήγαμε μέχρι την πηγή, 30 - 40 μέτρα μακριά από το καταφύγιο, η οποία εκτός του νερού που έτρεχε πολύ, ήταν πολύ παγωμένη! Είχε ξαστεριά και δεν φύσαγε καθόλου όμως η θερμοκρασία ήταν αισθητά χαμηλή, γύρω στους -10. 10 λεπτά μετά επιστρέψαμε στην ζέστη του καταφυγίου, η οποία είχε ενισχυθεί με την χρήση των καλοριφέρ. Το καλοριφέρ λειτουργούσε για όση ώρα ήταν αναμμένη η γεννήτρια, που φώτιζε το καταφύγιο και φόρτιζε κινητά. Από το πριβέ καμαράκι του κοιτώνα ακουγόντουσαν πενιές, και ενίοτε έβγαινε από εκεί μέσα ο Ρήγας με το μπαγλαμαδάκι του.

Όταν οι πρόσκοποι και ανιχνευτές στάλθηκαν για ύπνο και τα τσοπανόσκυλα βγήκαν εκτός καταφυγίου βγήκε ο μεζές, σαλάμι με παρμεζάνα, αντζούγιες, ελιές και ψωμί από το βραδυνό μαζί με καλό πνεύμα. Στο καταφύγιο μένανε εκτός από εμάς και οι καταφυγιάδες, και φυσικά προσπαθούσαμε να είμαστε σχετικά διακριτικοί ως προς την ένταση του κεφιού μας.

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου

Στις 7:10πμ ξύπνησε ο καταφυγιάς και ασχολήθηκε με την κουζίνα και την ανατροφοδότηση των εστιών (τζάκι-σόμπα). Μία ώρα μετά οι πρώτοι από εμάς ξεκίνησαν να κατεβαίνουν στην τραπεζαρία του καταφυγίου με το πρωινό τους. Ο καταφυγιάς μας ετοίμασε και μας πρόσφερε ένα καζάνι τσάι του βουνού, το οποίο εκτιμήθηκε δεόντως!

Καθώς δεν θα πηγαίναμε κορυφή αλλά βόλτα μέχρι την τοποθεσία "Μετερίζια" πήραμε τον χρόνο μας, και κατά τις 10:30πμ βγήκαμε για να κατευθυνθούμε προς το πιο πάνω καταφύγιο και από εκεί να συνεχίσουμε προς Μετερίζια. Ο καιρός λιακάδα με κάποια λίγα σύννεφα να χαϊδεύουν την κορυφή "Κόρακας" περνώντας. Παίξαμε με τα έλκηθρα και το ποδηλασκί, καθώς επίσης και οι Ηλίες χαρήκαν εξαρ-χιονοπόλεμο υπό τον ήχο της κλασσικής μουσικής του ηχείου του Ρίγα. Το ένα τσοπανόσκυλο κυλιόταν στο παγωμένο χιόνι από την ζέστη. Κατά τη 1:00μμ επιστρέψαμε στο καταφύγιο. Εκεί αφού πρώτα μας είχε ρωτήσει ο καταφυγιάς, μας έδωσε τα λουκάνικα που θα αποτελούσαν μέρος του μεσημεριανού μας να τα ψήσουν οι πρόσκοποι στο τζάκι. Γευματίσαμε στις 2:30μμ. Για άλλη μία φορά το φαγητό ήταν απίθανο, γίγαντες στο φούρνο για πρώτο και πατάτες του φούρνου με γενναιόδωρο κομμάτι λουκάνικο για δεύτερο, συνοδεία σαλάτας.

Το καταφύγιο πλέον είχε πολύ πιο ευχάριστη θερμοκρασία, μετά το φαγητό αρκετοί πήγαν για μεσημεριανή ανάπαυση και άλλοι μείναμε γύρω από το τζάκι. το highlight του μεσημεριού ήταν το τρελό χτένισμα φιόγκο που έφτιαξε η Ελπίδα στην Αλεξία.

Το απόγεμα πέρασε χαλαρά, λίγο στρες, λίγες φραουλίτσες, λίγη κουβέντα και άλλο ένα λουκούλλειο γεύμα μανέστρα μοσχαράκι-λουκούμι και σαλάτα. Το βράδυ δυσκολευόμασταν να καταναλώσουμε τον μεζέ μας μετά από τόσο πολύ και ποιοτικό φαγητό -πού χώρος στο στομάχι! Το κέφι ζωήρεψε και πάλι με την παράκληση του Καταφυγιά να μην κραυγάζουμε. Το τζάκι αποτέλεσε πολύ καλή ολονύκτια παρέα για 3 Τριτομαδίτες, που με "ιστορίες για κυνήγι" και "γιατί έχουν μείνει τόσοι λίγοι" πέρασαν μεγάλο μέρος της βραδιάς.

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου

Υπό το μελωδικό εγερτήριο (μπαγλαμαδάκι+vocals) του Ρήγα και του Ηλία Δ. σηκωθήκαμε στις 7:45πμ. Και πάλι μας περίμενε ζεστό τσάι του βουνού. Φάγαμε πρωινό, μαζέψαμε και ετοιμαστήκαμε. Λίγο πριν φύγουμε θυμηθήκαμε το ημερολόγιο καταφυγίου με το οποίο ασχολήθηκε ο Ντομινίκ (συνοπτικά φέτος, ελλείψει χρόνου). 9:30πμ βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες ξεκινήσαμε να κατηφορίζουμε. Η κατάβαση ήταν εντυπωσιακή με έλκηθρο, (τούμπα 360). Μόλις φτάσαμε στον δρόμο συνειδητοποιήσαμε ότι δεν ξέραμε πού είναι ο Χρίστος με το ποδηλασκί. Μετά από κανένα 5λεπτο τηλεφωνικά μάθαμε ότι είχε κατέβει αρκετά παρακάτω, πολύ πιο γρήγορα από εμάς! Σε όλη την διάρκεια της πορείας είχαμε την μουσική συνοδεία του ηχείου του Ρήγα, που ενίοτε (και όποτε έπιανε 3/4G) έπαιζε και παραγγελιές.

Φτάσαμε στον Αθανάσιο Διάκο στις 12:40μμ, κάτσαμε για παραδοσιακή φασολάδα, πολύ πετυχημένη. Συναντήσαμε στην ταβέρνα και 2 βαθμοφόρους προσκοπίνες από την Κηφισιά που είχαν έρθει εκδρομή με την ομάδα και μένανε στο σχολείο. Δυστυχώς η μία κάπνιζε μέσα στην ταβέρνα, αλλά μετά την προτροπή του Κωνσταντίνου πέρασε έξω για να συνεχίσει. Μετά το φαγητό ακολούθησε ελαφρό sight seeing στην πλατεία του Αθανάσιου Διάκου, παγωτό στου Ραβάνη και πέρασμα από το σχολείο του χωριού. Κατά τις 2:00μμ αναχωρήσαμε με το πούλμαν. Στην διαδρομή συναντήσαμε ένα κοπάδι αγελάδες και ένα τσοπανόσκυλο που με βαριά καρδιά μας έκανε την χάρη να φύγει από την μέση του δρόμου για να περάσουμε. O δρόμος που πρότεινε το GPS ήταν πολύ στενός για πούλμαν. Σε κάποιο κλαρί έσπασε ο δεξής καθρέφτης του πούλμαν. Περάσαμε περίπου 20 λεπτά μέχρι με πατέντα να επισκευαστεί προσωρινά ο καθρέπτης. Κατά τις 6 ήμασταν στην Κηφισιά και κατά τις 6:30 στην Λέσχη.

Άντε με το καλό κι όπως πάντα και του Χρόνου!

..Κων/νος! /

Συμμετέχοντες

Ήμασταν 21 συμμετέχοντες. Η λίστα είναι αντιγραφή από το ημερολόγιο του καταφυγίου. - Διορθώστε ό,τι χρειάζεται!